Föreläsning vid Sjuksköterskestämman

På uppdrag av Region Västernorrland föreläste Anette Torvidsson Eriksson, vår ombudsman vid Sjuksköterskestämman i Härnösand den 11 maj

Ca 90 sjuksköterskor från Region Västernorrland, kommuner, privata aktörer och skolsköterskor var samlad för Sjuksköterskestämma den 11 maj i Härnösand, Anette Torvidsson Eriksson ombudsman hade fått uppdraget att föreläsa ur perspektivet patientberättelse och i föreläsningen ingick även vårdbehov för personer med allergisjukdom/astma samt information om vikten av uppdaterad kunskap om allergi inom vården för en ökad livskvalitet för patienten.

Efter föreläsningen delades häftet ”Du behövs” och patientberättelse från distriktssköterskornas tidning Hälsa ut, skriven av Anette och dottern Amanda för en starkare förståelse hur svårt livet kan vara med allergisjukdom och svår astma.

Vi tackar för uppdraget och har genom denna föreläsning nått ut till många personer inom vården med vårt påverkansarbete för bättre allergivård inom Region Västernorrland.

Publicerad den: 31 maj 2023

Uppdaterad den: 31 maj 2023