Vinn weekend i Åre – Årets Allergiombud

Gör Allergironden digitalt och vinn en weekend på Södergården, Undersåker utanför ÅRE.
Två personer och två nätter, du väljer själv när du vill boka din vistelse.

Vinnare av Årets Allergiombud, 2023
Ingela Eklund, leg. förskollärare Bollnäs Kommun

Tävlingsregler

• Utför allergironden digitalt så den registreras hos Astma- och Allergiförbundet

• Skicka mejl till regionmellannorrland@gmail.com eller sms till 072-245 01 95 med uppgifterna: namn på Allergiombud som utfört ronden samt förskola/skola/ort och datum då ronden gjordes

• Gäller förskolor/skolor i vår region (Gävleborg, Jämtland Härjedalen & Västernorrland)

• Astma och Allergiföreningen Region Mellannorrland  drar en vinnare, juni 2024
För att delta under årets tävling skickar du in att du gjort Allergironden senast 31 maj -24

Priset är boende på Södergården i Åre för:
 två nätter för två personer, juni 2024 – maj 2025.
Vinnaren meddelas och bokar själv boende på Södergården.
Kontakta gärna oss när du bokat din vistelse.

Allergironden

Hur kan du hjälpa barn och elever med allergi?

Allergironden är en digital checklista som Astma- och Allergiförbundet har tagit fram. Den kan hjälpa er skola eller förskola att upptäcka och åtgärda risker för barn och elever med allergi. Använd gärna ronden i ert återkommande arbete för en bättre arbetsmiljö!

Gör Allergironden 1 gång per år

Lycka till!

Att Allergironden görs är viktig både för elever och skolpersonal då även arbetsmiljön säkerställs.