Fira med oss!

10-års jubileum för
Astma och Allergiföreningen Region Mellannorrland

10 år som regionförening det måste firas tillsammans med er!

Den 2 juni 2014 startade vi upp Astma och Allergiföreningen Region Mellannorrland,
Astma och Allergiförbundets första regionförening och det har det redan gått 10 år.

Jubileumsweekend
Datum: 12-15 september 2024
Plats: Södergården, ÅRE
Aktiviteter: Mingel vid invigningen.
Föreningar, medlemmar och framtiden. SPA vid Copperhill Mountain Lodge alt. meditation och healing. Tvårättersmiddag på fredag kväll.
Vandring till Byxtjärn alt. guidning vid Fröå Gruva och trerättersmiddag på lördag kväll med firandet av Region Mellannorrland, 10 år!
Föreläsning: Alf Tunsäter, docent/överläkare Skånes Universitetssjukhus
Ämne föreläsning: Livskvalitet, allergi och mental hälsa
Kostnad:750 kr/person
Inbjudna: Lokala föreningar och vuxna medlemmar.

Varmt välkomna att delta vid firandet!!

Anmälan

Anmäl dig/er till vår ombudsman, Anette senast den 5 augusti,  regionmellannorrland@gmail.com alt. via mobil, 072-245 01 95.

Vid anmälan uppge dina allergier, matallergier och ev. luftburna allergier samt vilken lokalförening du är medlem i.
Kom djur och doftfri. Vi anpassar aktiviteten efter deltagarnas allergier. Föreningen står tyvärr inte för förlorad arbetsinkomst.  Anmälan är bindande.

Uppge även val av fredagens aktivitet, bad på Copperhill eller meditation. Kostnad per/person, 750 kr då ingår boende, gemensam mat och aktiviteter. Platserna är begränsade så först till kvarn!

Medlemmar,
vi önskar er varmt välkomna att fira 10-års jubileum
tillsammans med oss!

Åse Jonsson, ordförande &
Anette Torvidsson Eriksson, ombudsman

Styrelsen i
Astma och Allergiföreningen Region Mellannorrland

Strategi- och visionsmöte med förbundskansliet

Nytt i planeringen är ett insatt möte redan på torsdag den 12/9 start kl. 12.00 med gemensam lunch och därefter ett vision- och strategimöte med Karin Neuhaus generalsekreterare och Niklas Olin, utvecklingsstrateg från förbundskansliet, Astma och Allergiförbundet.

Där förbundet bjuder in för ett möte med föreningsaktiva ex. styrelse i våra lokala föreningar.

Särskild inbjudan och mer information för det mötet kommer att skickas till er kontaktperson i er lokala förening i vår region.

Missa inte denna långweekend i ÅRE med oss!

Anmäl dig och ev. respektive eller din styrelse idag!
Vi ser fram emot denna helg med massor med gemenskap och fantastiska Åre.