Värva en NY medlem – vinn presentkort!

Vi är många som lever med någon form av astma, allergi eller överkänslighet. Visa att du stödjer vårt omfattande arbete för bättre vård, tillgänglighet i samhället och kunskapsspridning som behövs för ökad livskvalitet och inkludering genom att vara medlem. Vi blir dessutom jättetacksam om du värvar du en vän, som stödmedlem eller som själv har allergi eller astma, man väljer sedan själv om man är aktiv medlem eller enbart vill ta del av medlemsförmånerna.

Presentkortet på 500 kr kan bli ditt

Du kan vinna ett presentkort på Interflora på 500 kr, (eller annat ställe om du inte kan besöka en blomsterhandel) enkelt genom att delta i tävlingen.

Vi uppmanar er alla: att värva en NY medlem under 2024!

När du har värvat en eller flera nya medlemmar så mejla information om vilka du värvat och till vilken lokal förening den nya medlemmen tillhör till vår ombudsman, Anette Torvidsson Eriksson, regionmellannorrland@gmail.com Ju fler du värvar ju fler andelar i tävlingen får du. Vi utser en vinnare i januari 2025. Vinnaren kontaktas och läggs ut på vår hemsida. Region Mellannorrlands styrelse och anställd får ej delta i tävlingen.

PS. Den nya medlemmen ska ha betalt medlemskapet under 2024.

Vi hjälper dig även med att bli medlem eller lägga till ett medlemskap genom att du mejlar oss: regionmellannorrland@gmail.com

Medlemsförmåner

Som medlem får du tidningen Allergia med ny forskning, bo på Södergården till rabatterat pris, delta på föreningarnas aktiviteter och mycket mer! Du får också en bättre Allergivård genom att ge oss ditt stöd. Vi arrangerar barnläger varje år som är mycket populära och digitala utbildningsdagar samt föreläsningar.

Stöd av vår ombudsman

Kontakta gärna vår ombudsman om du behöver stöd eller rådgivning, ställa frågor om våra aktiviteter eller påverkansarbete. Läs om Anette, vår ombudsman hennes arbete och uppdrag på vår hemsida.

Föreningens Målbild och Framtidsvision

En allergivård som är jämlik och uppfyller våra medlemmars behov.
Ett samhälle där vi med allergisjukdom är inkluderad och får ett bra bemötande.
Ett samhälle med god kunskap om astma och allergi.
Att våra medlemmar får en högre livskvalitet genom vår arbetsinsats.
Att samarbeta med Astma och Allergiförbundet, andra föreningar, Funktionsrätt och övriga kontakter för att nå våra framtidsmål.
Att vara till stöd för den enskilde medlemmen och våra lokala föreningar.
Att bidra till inkludering och gemenskap för personer med allergisjukdom. Att minska ofrivillig ensamhet.
Att göra ett icke synligt funktionshinder synligt.
Att göra arbetet meningsfullt och ha roligt på vägen fram till vi når våra olika delmål.

Allt aktuellt för våra medlemmar finns på vår hemsidan

På vår hemsida finner du det som är aktuellt just nu, så besök den återkommande så att du inte missar någon aktivitet som ex. läger, föreläsningar eller utbildningsdagar samt vad som sker i vårt påverkansarbete för att DU och din familj ska få bättre allergivård och tillgänglighet i samhället. Vi sprider vår kunskap för DIN skull!

Värvningsmateriel

Behöver du värvningsmateriel så mejla regionmellannorrland@gmail.com så löser vi det. Vi har tagit fram eget nytt materiel i år, så tveka inte! Som förening kan du värva vid matbutiker och apotek som exempel, men prata med din butik innan så det är okej att stå där.

Uppdatera dina medlemsuppgifter

Uppdatera dina medlemsuppgifter så vi kan nå dig! Det gör du enkelt genom att gå in på https://astmaoallergiforbundet.se/stod-oss/bli-medlem/uppdatera-medlemsuppgifter/
Det ä viktigt att mejl, adress och telefonnummer är rätt i medlemsregistret.

Lycka till i vår tävling att vinna ett presentkort!

Välkommen in vår gemenskap och stöd vår arbete.

/Astma och Allergiföreningen Region Mellannorrland